Erno Mijland en Herm Kisjes schrijven en spreken over de mogelijkheden van games in onderwijs, zorg/hulpverlening en opvoeding en gezond omgaan met gamen.

13 september 2010

Gaming 'boost' voor technologie

Technologieën, concepten en kennis die ontwikkeld worden binnen de game-industrie vinden steeds vaker ook de weg naar de wereld buiten het gamen. Een actueel voorbeeld is de Kinect-technologie die Microsoft op haar nieuwe XBox gebruikt. Kinect is een technologie waarbij bewegingen van de spelers via een speciale camera worden vertaald naar bewegingen door spelfiguren.

GamersNet meldt dat Microsoft patent heeft aangevraagd voor een toepassing van deze technologie waarbij de camera in staat is de subtiele handbewegingen van de Amerikaanse gebarentaal te herkennen. Deze taal wordt gebruikt door doven en slechthorenden. De technologie maakt het mogelijk bewegingen in geschreven taal om te zetten, zodat gebruikers kunnen communiceren en tekstuele opdrachten kunnen invoeren.

Voor gebruik van de Nederlandse gebarentaal zal overigens nog een 'vertaling' gemaakt moeten worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen