Erno Mijland en Herm Kisjes schrijven en spreken over de mogelijkheden van games in onderwijs, zorg/hulpverlening en opvoeding en gezond omgaan met gamen.

13 januari 2011

Nieuwe website beantwoordt vragen over opvoeden en media

Mediaopvoeding.nl is een nieuwe website waarop deskundigen vragen van ouders beantwoorden over opvoeding in relatie tot mediagebruik door jongeren. De vragen zijn ingedeeld in een aantal rubrieken, zoals geweld, seks, pesten en privacy. Er kan ook op leeftijdscategorie gezocht worden. De site is een initiatief van de stichting Mijn Kind Online, in samenwerking met het Nederlands Jeugdinstituut en Ouders Online, en is financieel mogelijk gemaakt door Mediawijzer.net, het mediawijsheid-expertisecentrum van de overheid om Nederlandse burgers en organisaties mediawijs te maken.

Op de website zijn ook verschillende vragen en antwoorden te vinden over gamegedrag door jongeren, zoals:
- Hoe overtuig ik mijn zoon dat hij geen World of Warcraft mag spelen?
- Hoe zorg ik dat mijn kind minder gaat gamen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten