Het toepassen van games als leermiddel is in het onderwijs nog geen dagelijkse routine. Er zijn inmiddels wel de nodige ‘good practices’ van serious gaming in de klas. Op 15 maart aanstaande staan deze centraal tijdens het seminar ‘Good practices van Serious Gaming in het VO’. Het seminar richt zich op docenten en lerarenopleiders in het voortgezet onderwijs en ontwikkelaars, onderzoekers en bouwers van serious games.
Doel van het seminar is om experts en docenten met elkaar in gesprek te brengen over de implementatie van educatieve games in de praktijk. Docenten kunnen leren wat er allemaal mogelijk is met games in de les, gaming experts ontdekken waar het onderwijs behoefte aan heeft. Dat gebeurt in presentaties en in twee workshopronden. Beter Gamen verzorgt een workshop over het analyseren van games op geschiktheid voor het eigen onderwijs.
De organisatoren van het seminar is in handen van Saganet (de Simulation and Gaming Association – The Netherlands) en Instituut Archimedes, de lerarenopleiding van de van Hogeschool Utrecht. Gezamenlijk hebben zij een programma opgezet dat de huidige rol van games in de klas vanuit verschillende perspectieven belicht.
Het seminar op de Faculteit Educatie van Hogeschool Utrecht, Padualaan 97 duurt van 9 tot 17 uur. Belangstellenden kunnen zich aanmelden op de website van Saganet.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten